תוכן עניינים

משכנתא – כך תצאו מעבדות לחרות

רבים מאיתנו חושבים על משכנתא כסוג של שיעבוד מודרני לבנקים שמשמעותו תשלומים כבדים לבנק מדי חודש בחודשו, אבל דווקא בהשראת חג החירות ההולך וקרב אלינו, כדאי להזכיר שגם אם כבר לקחתם משכנתא וגם אם אתם עומדים לפני לקיחת משכנתא חדשה, יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות כדי להפחית את הנטל של המשא הכבד הזה :

מחזור משכנתא

לפי סקר שבוצע לאחרונה, מסתבר כי קרוב ל – 50% מנוטלי המשכנתאות בגיל 25 ומעלה לא מודעים לאפשרות למחזר את המשכנתא שלהם ולחסוך עשרות אלפי שקלים או לא בדקו את האפשרות הזו במהלך חמש השנים האחרונות, וזאת למרות ירידת הריבית החדה שחלה בארץ ובעולם כולו.

ראוי לציין כי כיום קל יותר מאי פעם למדוד את הכדאיות של מחזור משכנתא באמצעות מחשבוני משכנתא שונים המסוגלים לבצע סימולציה של ההחזר החודשי העתידי לאחר המחזור לעומת התשלום החודשי של המשכנתא הנוכחית.

משכנתא - כך תצאו מעבדות לחרות
משכנתא – כך תצאו מעבדות לחרות

לא חייבים להיצמד למדד או לריבית הפריים

מסלולי ריבית הפריים ומסלולים אחרים של ריביות משתנות הם פופולאריים מאוד בסביבה של ריבית נמוכה כמו למשל הסביבה הכלכלית בה אנחנו נמצאים בתקופה זו, שלא לדבר על כך שמסלולים רבים צמודים למדד המחירים לצרכן ולכן סכום הקרן שלהם הולך וגדל עם ההעלייה במדד. עם זאת, רבים מנוטלי המשכנתאות, ובמיוחד אלו לתקופות ממושכות של 20 שנים ויותר מתעלמים מהסיכון הזה שיכול להתממש בסיטואציה בה הריבית או המדד יעלו באופן חד ובעקבות זו יקפיצו את ההחזר החודשי.  לצורך העניין, חשוב לזכור שגם עלייה של 1% מריבית כמעט אפסית, משמעותה עלייה של 10% בהחזר…

אפשרות אחת היא לבחור מראש במסלול בו החלק המשתנה הוא נמוך יותר ולהתאים את מידת הסיכון ליכולת ההחזר החודשית שלכם (גם כאן מחשבוני משכנתא יכולים לעזור). אפשרות אחרת היא לשמור סכום מסוים בחיסכון ארוך טווח עם תחנות יציאה לעת צרה על מנת שלא תיגררו לפיגור בתשלומים ותסכנו את הנכס שלכם.

הובילו ואל תתנו שיובילו אתכם

רבים מאיתנו רואים במשכנתא מעין גזרה משמיים שלא ניתן להתמודד מולה כאשר רוצים לרכוש נכס, אך יש לא מעט דברים שאפשר לעשות על מנת להגיע מוכנים יותר למעמד לקיחת המשכנתא :

  • לימוד המושגים השונים מעולם המשכנתא באמצעות מילון משכנתא ובכלל זאת העמלות השונות ולא רק גובה הריביות
  • קריאת מדריכים שונים המיועדים לנוטלי משכנתאות בשלבים שונים בחיים או למי שמתעניין במסלולים ספציפיים, כמו גם שאילת שאלות בפורומים ובלוגים
  • מעקב אחר החדשות הכלכליות והשוק המשתנה באתרים כלכליים, ובעיקר הבנת המשמעות שלהם בנוגע לשוק המשכנתאות
  • מיקוח מול הבנקים על מנת להשיג תנאי פתיחה ובעיקר ריביות טובים יותר

מעל לכל, חשוב להבין שגם אם אנחנו שוכרים את שירותיו של יועץ משכנתא, הרי שהבחירה הסופית ובעיקר ההשלכות שלה נמצאים בידינו. חג שמח!

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!