תוכן עניינים

הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ

אחד הפרמטרים הבולטים לשדרוג ברמת החיים הוא מקום המגורים שלנו, ולכן אנשים תמיד שואפים לעבור דירה או לשפץ אותה. בהרבה מקרים, כדי לבצע שיפוץ איכותי ומקיף, יש לבצע הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ ולכן, חשוב להבין מהן האפשרויות למשכנתא מוגדלת, אילו השלכות נלוות לנושא וכיצד להתנהל סביבו בתבונה.

הנסיבות שבהן הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ עומדת על הפרק

למעבר דירה יש הרבה מאוד השלכות כלכליות וחברתיות, ויש אנשים שמרגישים שהם לעלות ברמת החיים, אך ללא הטרחה הכרוכה במעבר למקום מגורים חדש. הגדלת המשכנתא לצורך שיפוץ הבית מאפשרת לשדרג את הבית או הדירה הקיימים וליהנות משיפור באיכות החיים לצד הנוחות של שמירה על סביבת המחיה המוכרת והאהובה.

אנשים לוקחים הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ כאשר הם רוצים לבצע רמונט גדול בבית. גם בבתים פרטיים וגם בדירות מגורים אפשר לבצע המון שינויים, אם כי בדרך כלל, מדובר בעלויות גבוהות במיוחד. אנשים יכולים גם לשבור קירות, להזיז קירות, וכמובן לצבוע את כל הבית ולקנות ריהוט חדש לחלוטין. אם יש לאנשים משכנתא אותה הם משלמים בצורה עקבית, הרבה יותר קל להגדיל אותה, במה שאומר הלוואה נוחה יחסית בעלות נמוכה.

הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ (2)
הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ (2)

משכנתא לשיפוץ דירה – איך בוחרים את המשכנתא הנכונה?

הגדלת משכנתא לשיפוץ צריכה להגיע לאחר תהליך מחשבתי ארוך. המשכנתא היא גם כך העול הכלכלי הגדול ביותר על מרבית המשפחות בישראל, אז אם מוסיפים לה סכום נוספים של כמה עשרות או מאות אלפי שקלים, ההשלכות הן גדולות. אנשים מוציאים הרבה מאוד כסף, והסכום החודשי של תשלום המשכנתא יגדל בכמה אחוזים. עם זאת, היתרון הגדול הוא שלא מדובר בהלוואה נפרדת, אלא הלוואה שמתווספת להלוואה בתנאים שהם נוחים יחסית ביחס לשוק.

 

מה כרוך בנטילת משכנתא לצורך שיפוץ?

התהליך של הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ הנכס הוא תהליך די קצר שכולל כמה שלבים:

  1. החלטה על שיפוץ בבית או בחצר
  2. מציאת הקבלן המתאים לביצוע העבודה לאחר תהליך של הצעות מחיר
  3. החלטה על שימוש במשכנתא כדי לשלם על השיפוץ
  4. השגת המסלול הטוב ביותר להגדלת המשכנתא מבלי לשלם ריביות גבוהות
  5. תשלום מבוקר של המשכנתא לאורך זמן.

אף שהשלבים לעיל מתוארים בקצרה ובאופן פשטני יחסית, חשוב לזכור כיכ לכל שלב יש את המורכבות שלו, ולכן חשוב להתייעץ עם גורם מוסמך לפני שמקבלים החלטה בנושא.

 

מה השכיחות של הגדלת משכנתא לשיפוץ?

הגדלת משכנתא לשיפוצים היא נפוצה מאוד כיום עבור הרבה אנשים. אנשים מבינים כי השיפוץ יכול להסתיים בכמה מאות אלפי שקלים ומחפשים את הפתרון הטוב ביותר. אחרי שמחליטים על ההחלטה לשפץ ולא לעבוד בית, ומוצאים את הקבלן הנכון ביותר, צריך לפנות אל הבנק ולראות כיצד אפשר להשיג את המסלול הטוב ביותר, שלא יוסיף יותר מדי לתשלום החודשי מצד אחד, אך לא יימשך לתקופה ארוכה מדי מנגד.

 

הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ והחשיבות של הגדרת תקציב לפני השיפוצים

כאשר בוחרים לשפץ את הבית הקיים, חשוב מאוד לקחת בחשבון כמה דברים. ראשית, הנושא של תקציב כללי ולאחר מכן, התקציב המוגדל. שיפוצים לעולם לא מסתיימים עם התקציב המוגדר בהתחלה ותמיד יש תוספות שמגיעות על הדרך, בין אם הן מגיעות מהקבלן עצמו, או מכורח הנסיבות, או מרצון לשדרג עוד דברים בבית. חשוב מאוד לסגור עם הקבלן את לוחות הזמנים לשיפוץ ולנסות לא לחרוג יותר מדי מהתקציב.

 

מדוע הבנק מבקש הסברים לפני הגדלת משכנתא?

כאשר מבקשים מהבנק לבצע הרחבת משכנתא לשיפוץ הבית, הבנק יבקש הסברים, שכן הוא רוצה לדעת לאן הולך הכסף שהוא נותן, וחשוב מכך, האם יש ללווה את היכולת להחזיר את הסכום. מעל לכל, עומדת הרווחיות של הבנק, כשגם את זה הוא לוקח בחשבון. כאשר הבנק רואה את כל הפרטים וכי הכל תקין, באגף המשכנתאות שלו ינסו להוציא את העסקה הטובה ביותר עבורם. מנגד, הלקוח צריך להשתמש בכוח המיקוח שלו, כדי להקטין את עלויות הריביות, ולצאת עם עסקה טובה עבורו.

 

מה ההבדל בין משכנתא רגילה לבין הרחבת משכנתא?

בניגוד למשכנתאות רגילות, בהן הבנק מעניק כ- 70 אחוז מימון משווי הדירה, בנושא של משכנתא לשיפוץ הדירה יש אפשרות להעניק את כל הסכום. ראשית, מדובר בסכום קטן יותר, ושנית, אנו יוצאים פה מנקודת הנחה שמרבית הסכום של המשכנתא הראשונית כבר שולם, או שהלווה במצב כלכלי טוב ומשלם בצורה עקבית את הסכומים החודשיים שלו, שכן הוא מרשה לעצמו לשפץ את הבית. אם לא כך המצב, הבנק לא ייתן מימון מלא, ואולי אף לא יממן את השיפוץ בכלל, כך שיש לקחת את זה בחשבון.

 

מה זה מחשבון הרחבת משכנתא?

הדרך הטובה ביותר לחשב את סכום ההחזר החודשי הוא באמצעות מחשבון משכנתא לשיפוץ באופן ייעודי. מחשבון המשכנתא עובד בשתי צורות. האחת, ניתן להזין את הסכום שרוצים לשלם בכל חודש לאחר ההגדלה בעקבות השיפוץ, ולראות כמה סכום אפשר לקבל למען השיפוץ. הדרך השנייה היא הפוכה, שכן ניתן להזין מה הוא הסכום שרוצים לקחת, ולראות מה יהיה ההחזר החודשי. המחשבונים החדשים נותנים להזין הרבה מאוד נתונים כדי להכניס אלמנטים של סיכון וראייה עתידית, כך שזהו כלי חשוב מאוד.

 

מה ההשלכות של הרחבת משכנתא?

משכנתא לשיפוץ בית היא אינה דבר של מה בכך. מדובר בסכומים די גדולים שמגדילים משמעותית את סכום המשכנתא המשולם בכל חודש. זוהי התחייבות כלכלית גדולה, וכדאי לקחת אותה רק אם היציבות הכלכלית היא טובה. ניתן לקחת הלוואה לשיפוץ בכמה דרכים, ויש לבחון את כל האפשרויות לפני שקופצים אל המים. לעיתים, הגדלת משכנתא קיימת היא אינה הדרך הנכונה ביותר, ויש אלטרנטיבות טובות מאוד. עם זאת, זוהי דרך שבהחלט יש לקחת בחשבון, שכן היא גם גמישה יותר, ולעיתים עדיפה גם מבחינת נוחות ומסלולי תשלום.

 

כיצד אפשר להשיג מימון לשיפוצים?

אנשים יכולים להשיג מימון לשיפוץ בכל מיני דרכים שונות. יש אפשרויות רבות המגיעות לא רק מהבנקים ומהדרכים המסורתיות, אלא גם בהלוואות קצרות מועד מחברות האשראי או מגורמים שונים. הלוואות זה עסק רווחי וכל מי שיכול לוקח בו חלק. לכן, שווה כאמור לבדוק את השוק ולראות מה תהיה הדרך העדיפה לעשות זאת.

 

עם מי כדאי להתייעץ לפני הגדלת משכנתא?

עוד לפני שלוקחים את ההלוואה לשיפוץ הבית, חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע נכונים, שיודעים לכוון לדרך הנכונה. כיום, יועץ משכנתאות טוב יכול לתת ללקוחות שלו את הערך המוסף בצורה טובה מאוד. ייעוץ משכנתאות נכון מהווה למעשה השקעה טובה, שכן מדובר בהוצאת סכום ראשוני עבור הייעוץ, אך חיסכון של הרבה מאוד כסף לאורך כל השנים של תשלום המשכנתא. היועץ יכול לסדר מסלול תשלום יותר נוח, או ריביות מוקטנות, ובכך הוא נותן ללקוח אפשרות להוריד בעומס הכלכלי בצורה משמעותית.

 

בשורה התחתונה: כך תבצעו הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ בצורה נכונה

החלום הגדול על שיפוץ ביתי מקיף שישדרג את הבית מקצה לקצה, משהו משותף כמעט לכל אחד ואחת מאיתנו. החדשות המעודדות הן, שלאחר שנים של תשלום עקבי של משכנתא, אפשר בהחלט גם להשתמש בה כדי לשדרג את הבית שקניתם ולעשות זאת בתנאים נוחים וטובים. כדי לעשות מהלך כזה בצורה נבונה, מומלץ כמובן להתחיל בפנייה להתייעצות עם יועץ משכנתאות איכותי מנוסה, שיכוון אתכם לדרך הנכונה.

מאמרים נוספים בנושא
חישוב יכולת החזר משכנתא - וידר משכנתאות
חישוב יכולת החזר משכנתא

ההוצאה החודשית הגדולה ביותר של מרבית האנשים שקונים דירה, היא כמובן החזר המשכנתא. בהרבה מקרים, החזר המשכנתא לא תואם את היכולת הכלכלית של הלווים בפועל,

המשך קריאה
השוואת ביטוחי משכנתא - וידר משכנתאות
השוואת ביטוחי משכנתא

החזרי משכנתא הם אחת ההוצאות הגדולות שעומדות בפני אנשים במהלך חייהם, ובדרך כלל הם יהוו נתח משמעותי מכלל ההוצאות הצפויות. פוליסת ביטוח משכנתא הינה הכרחית

המשך קריאה
איך מחשבים החזר משכנתא - וידר משכנתאות
איך מחשבים החזר משכנתא

העול הכלכלי הגדול ביותר עבור רוב המשפחות בישראל הוא תשלום המשכנתא. אנשים לוקחים הלוואה גדולה ומשמעותית לכיסוי התשלום על הדירה שקנו, וההוצאה הזו היא הבסיס

המשך קריאה

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!