תוכן עניינים

מיחזור משכנתאות בתקופת ריבית נמוכה

מיחזור משכנתא

גם אם לקחתם משכנתא בתקופה של ריבית גבוהה או בתנאים לא אטרקטיביים, אתם לא מוכרחים לסבול מהבחירה שלכם לאורך כל תקופת חיי ההלוואה. קחו יוזמה, ומחזרו את הלוואת המשכנתא שלכם לאחת בתנאים טובים יותר – תופתעו, כמה כספים תוכלו לחסוך!

מהו מיחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא הוא למעשה פדיון המשכנתא הקיימת על ידי נטילת הלוואה חדשה. הרציונל שמאחורי פעולה זו הוא החלפת תנאי המשכנתא – אורך החיים שלה, הריבית שלה, תנאי ההצמדה שלה, שיטת ההחזר וכולי.

חשוב לשקול מיחזור משכנתא כאשר תנאי השוק השתנו. למשל, אם הריבית שלכם היא ריבית קבועה אבל ריבית הפריים ירדה (כמו למשל בתקופה הנוכחית) כך שמשכנתאות שנלקחו בריבית משתנה או בצמוד לריבית הפריים מרוויחות מריביות נמוכות יותר מהריבית שלכם.

עוד, חשוב לשקול מיחזור משכנתא אם המצב הכלכלי שלכם השתנה. לדוגמה, אם יכולת ההחזרה שלכם השתנתה ואתם יכולים להחזיר יותר – או פחות – מההלוואה בכל חודש.

קראו כאן עוד מידע על מהו מחזור משכנתא?

מיחזור משכנתאות בתקופת ריבית נמוכה
מיחזור משכנתאות בתקופת ריבית נמוכה

מתי חשוב לשקול מיחזור משכנתא?

בדרך כלל ממחזרים הלוואות משכנתא גדולות או הלוואות שמכבידות על הניהול הפיננסי כשההחזר החודשי ביחס להכנסות משק הבית הוא משמעותי. במרבית המקרים, אם נשאר לכם פחות מ – 100,000 ש"ח בהלוואה, חבל לשאת בעלויות מיחזור המשכנתא ובדרך כלל מומלץ לסיים את המשכנתא (אם אפשר) במסלול הנבחר על אף העלויות המיותרות. בכל מקרה בו יש ספק בנוגע ליעילות תהליך מיחזור המשכנתא, תוכלו לקבל ייעוץ ראשוני (בדרך כלל ללא תשלום) בנוגע ליעילות תהליך המיחזור עבורכם אצל יועצי משכנתאות מוסמכים.

יועץ משכנתא יעזור לכם למצוא את המסלול המתאים לכם ביותר

לא מבינים הרבה במשכנתאות? לא יודעים לחשב ריבית דה-ריבית? אל תרגישו מוזר, רובינו לא יודעים זאת. וזה בסדר.
כל אחד מתמחה בתחום העיסוק שלו – וזו בדיוק הסיבה ש"המציאו" את יועצי המשכנתאות, המתמחים בנטילת או מיחזור משכנתא. תהליך של מיחזור משכנתא ידרוש מכם הבנה עמוקה בתחום על מנת לזהות את ההלוואה המתאימה לכם. תוכלו, בוודאי, ללמוד את התחום – או שתוכלו להמשיך לעשות את מה שבחרתם לעשות, ולאפשר לאיש מקצוע לאסוף את הנתונים הרלוונטיים ולהציג אותם בפניכם לקבלת ההחלטה הכי טובה עבורכם.

לעוד מידע על יעוץ משכנתאות

חשוב שתאפשרו לעצמכם קבלת החלטה מושכלת

ככל שהלוואת המשכנתא שלכם בסכום גבוה יותר או בהחזר חודשי גבוה יותר, חשיבות מיחזור המשכנתא עולה. יועץ משכנתאות איכותי ויעיל יוכל להקל עליכם את ההתמודדות עם ההלוואה תוך עדכון התנאים לאלה הטובים ביותר שניתן לקבל כיום בשוק ביחד עם התאמת ההחזרים החודשיים ליכולותיכם ולמשמעויות הפיננסיות שלהן.

 

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!