תוכן עניינים

חדשות משכנתא אמצע חודש יולי

ייעוץ משכנתאות מוזל לחיילים משוחררים ומילאומניקים

מועדון "בהצדעה" שהוא מיזם משותף של הקרן להכוונת חיילים משוחררים ואגף כוח אדם במשרד הביטחון, יציע מעתה ל – 150,000 חבריו שירותי ייעוץ משכנתאות בהנחה דרך שלושה גופים שונים לייעוץ משכנתאות. מנכ"לית הקרן לקליטת חיילים משוחררים, חמדה מרק, אמרה כי "מערכת הביטחון תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת להוקיר את המשרתים במילואים והמשוחררים, המהווים את ליבת החברה הישראלית, ולהציע להם סיוע ופתרונות רלוונטיים במגוון תחומים ונושאים."

האם זה הזמן לקחת משכנתא בריבית קבועה?

כלכליסט מדווח כי למרות שחודש יוני היה החודש בו ניטלו הכי הרבה משכנתאות למן תחילת השנה, הרי  שהריביות הקבועות נמצאו דווקא בשפל בחודש זה, כ – 5% בלבד. לפני כשנה, הייתה הריבית הממוצעת במסלול כ – 5.87%. גם הריבית הקבועה הצמודה למדד ירדה לשפל של 2.29% בלבד, וגם ריבית העוגן של בנק ישראל נמצאת במגמת ירידה וכיום עומדת על 1.96% (לפני שנה הייתה 1.99%).

הסיבה המרכזית לירידה בריבית היא ההוזלה בעלות הגיוס של הבנקים, וזאת עקב השפל שנרשם בתשואה על אגרות החוב של הממשלה (אגרות חוב מדינה). אם השפל באגרות החוב ימשך, הרי שאנחנו צפויים לראות עוד ירידות בשיעור הריבית שהבנקים דורשים מנוטלי המשכנתאות.

חדשות משכנתא אמצע חודש יולי
חדשות משכנתא אמצע חודש יולי

למה מייסד פייסבוק צריך משכנתא?

מארק צוקרברג הוא אמנם אחד המיליארדרים הצעירים ביותר בעולם, אבל זה לא הפריע לו לבקש הלוואה על סך 6 מיליון דולר לטובת הבית המפורסם שרכש לפני כמה חודשיים בפאלו אלטו. צוקרברג זכה ליחס טוב במיוחד והבנקים ולפי הפרסומים, הוא ישלם ריבית של 1.05% בלבד למשך 30 שנה, זאת בעוד הריבית הממוצעת באזור עומדת על 2.69%, יותר מפי שתיים. יותר מכך, ההון העצמי אותו נדרש לשלם צוקרברג הוא 15% בלבד, וההלוואה עומדת על פחות מ – 85% משיווי של הבית.

כנראה שכאשר מדובר בעשירים מופלגים, הבנק לא ממש חושש ממשבר סאב פריים נוסף…

צפו : כך מונעים מהבנק לזרוק אישה שלא עמדה בתשלומים מהבית

שמחה מאיר (45), היא גרושה ואם חד הורית שלא הצליחה לעמוד בתשלומי המשכנתא. למרות תחנוניה, הבנק לא מסכים לפרוס את התשלומים וכך להקל עליה לשלם את חובה. רק לאחר התערבות של "חדשות 10 ", התרצו בבנק והסכימו לבחון את פרישת החוב , בתנאי שיתקבל אישור מהוועדה הבין משרדית במשרד השיכון (המשכנתא ניתנה במסלול זכאות למיעוטי יכולת).

במהלך הכתבה מתראיין מאיר וידר, מנכ"ל וידר משכנתאות (זמן 06:24

(אם הנגן לא עובד, יש ללחוץ על התמונה על מנת לעבור לאתר נענע 10)

 

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!