תוכן עניינים

פריסת תשלומי משכנתא

פריסת תשלומי משכנתא נועדה על מנת להקל עם ההחזרים החודשים. ניתן לבצע קיצור או הארכה של המשכנתא על ידי פעולה שנקראת "מחזור משכנתא" שבה משנים את תקופת ההלוואה הקיימת ומתאימים אותה לצרכים הקיימים של הלווה ובהתאם להתנהלות השותפות ויכולת ההחזר.

מדוע נוצר הצורך לפרוס מחדש את ההחזר החודשי?

כאשר אדם לוקח משכנתא, לרוב הוא לוקח בחשבון את התזרים מזומנים בעת נטילת ההלוואה ובהתאם לזאת, הוא מתאים את ההחזרים החודשיים בהתאם להכנסות וההוצאות החודשיות שלו. עם זאת, הוא לא תמיד יכול לדעת כיצד ישתנה תזרים המזומנים שלו בעתיד.

ישנם מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על שינוי ביכולת ההחזר לטובת המשכנתא:

ירידה בהכנסות החודשיות, עלייה בהכנסות החודשיות, פיטורין, הוצאות בלתי צפויות, ילד שהתווסף למשפחה, הוצאות גדולות או קטנות מנכסים שונים כגון  דמי שכירות וכו'.

ניתן לומר שפעולה של פריסת תשלומי משכנתא, נועדה לרוב להקל על ההחזרים החודשיים ולהטיב עם נוטלי המשכנתא. לכן, מומלץ לבחון את תזרים המזומנים המשפחתי כל מספר חודשים על מנת לראות האם יש יכולת החזר גבוה יותר או יכולת החזר נמוכה יותר. כמו כן, חשוב לעקב אחר שינויים בהחזר החודשי הנובעים מעליה או ירידה של הריבית או הצמדה של הקרן למדד המחירים לצרכן.

כאמור, במידה ותשלומי המשכנתא מכבידים יתר על המידה, כדאי לבצע פעולה של פריסה מחדש או לשקול אפשרות של "מחזור משכנתא". פעולה של מחזור משכנתא נועדה לשנות את גובה ההחזרים וכן לבצע פריסה מחדש של המשכנתא בהתאם ליכולת ההחזר העכשווית של הלווים.

פריסת תשלומי משכנתא
פריסת תשלומי משכנתא

האם תמיד כדאי בהכרח למחזר את המשכנתא?

חשוב לזכור, כאשר מבצעים מחזור משכנתא, לא תמיד הדבר כדאי וכלכלי נטו. ישנן פעמים בהן עדיף לבצע את המהלך גם אם הוא לא יהיה כלכלי לטובת המשפחה, אבל כן יעזור עם התשלומים החודשיים. יש לזכור שפעולה כזו מצריכה תשלומים נוספים של חידוש הביטוח על פי נתונים עכשוויים, רישום בטאבו מחדש, הזמנת שמאות, עמלת פתיחת תיק ולמעשה כל פעולה ביורוקרטית הכרוכה גם בנטילת משכנתא חדשה. כמו כן, הבנק עצמו עלול לגבות עמלה הנקראת עמלת פירעון מוקדם על מנת לפצות את עצמו במקרה בו הריבית על המשכנתא החדשה נמוכה יותר מן הריבית על המשכנתא הקיימת, וזהו למעשה המצב ברוב המקרים של מחזור משכנתא.

רק אם גם לאחר כל הקיזוזים האלו, עדיין משתלם יותר למחזר את המשכנתא, מומלץ להשלים את פעולת המחזור.

כיצד בוחרים את מסלול המשכנתא האופטימלי עבור המשכנתא הממוחזרת?

בשביל לבחור את מסלולי המשכנתא המתאימים ביותר וכן לבנות תמהיל משכנתא אופטימלי אשר יעזור לכם לעמוד בתשלומי המשכנתא וכן להיות בטוחים שלקחתם משכנתא בתנאים הטובים ביותר, מומלץ לפנות לשירותיו של יועץ משכנתאות מומחה, שיעזור לכם בהחלטה החשובה ביותר בחייכם.

בשביל לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם, כדאי לגשת לסניף בנק למשכנתאות אשר בו לקחתם את המשכנתא או להתקשר למוקד הטלפוני של אותו בנק למשכנתאות ולבקש את הדו"ח שנקרא "דו"ח יתרה לסילוק".

בדו"ח יתרה לסילוק מצוינים התקופות, ההחזרים, יתרת החוב, הריבית, ההצמדה, עמלת פירעון מוקדם, עמלת אי הודעה מוקדמת ודברים נוספים. לאחר ניתוח דו"ח יתרה לסילוק, ניתן לראות האם כדאי למחזר ואם כן, באילו תנאים.

 

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!