תוכן עניינים

ניהול משא ומתן בדרך להורדת ריבית הבנקים

ניהול משא ומתן מול הבנקים מהווה את אחת המשימות היותר מתישות בתהליך קבלת המשכנתא: גם אחרי שיש בידינו את התמהיל האופטימאלי מבחינתנו או כמה תמהילים אפשריים, הרי שהריבית ההתחלתית אותה נקבל מול הבנק תקבע במידה רבה את גודל ההחזר החודשי אותו נשלם. מכיוון שמשכנתא ממוצעת עומדת על מאות אלפי שקלים, גם שינוי של עשירית האחוז לכאן או לכאן יכול להיות משמעותי.

ניהול משא ומתן בדרך להורדת ריבית הבנקים
ניהול משא ומתן בדרך להורדת ריבית הבנקים

שלושת חוקי הזהב

החוק הראשון במשא ומתן הזה הוא לא לנסות ולנפח שרירים סתם מול הבנקים. אם אין לכם מושג איזו ריבית נותנים בבנק מסוים ואתם מפריחים סתם מספרים כדי להראות על הבנה כביכול של התחום, התוצאה תהיה הפוכה.

החוק השני הוא לקחת את הכוח לידים שלכם עד כמה שהדבר אפשרי. למה בדיוק הכוונה? לכו לכמה שיותר בנקים למשכנתאות (אותם תוכלו למצוא כאן) ובמידת האפשר, מספר חודשיים לפני שאתם רוצים לקחת את המשכנתא. הסיבה לכך היא שככל שתפגינו פחות לחץ ותיראו נחושים יותר, כך יועץ המשכנתאות יבין שאתם באמת מעוניינים להילחם על כל עשירית האחוז ואתם לא שבויים בידיים שלו. לעומת זאת, אם תיראו לחוצים ותבואו חודש לפני לקיחת המשכנתא, הרי שעמדת הפתיחה שלכם כבר תהיה הרבה פחות טובה.

החוק השלישי הוא לבצע הפרדה בין המסלולים השונים : בהנחה שיש לכם כמה חלופות כמו מסלול פריים ולצידו מסלול כמו ריבית משתנה, אתם צריכים לדעת איזה בנק נותן את ההצעה הטובה ביותר עבור כל מסלול. יכול להיות שבנק א' יהיה זול יותר בפריים, אבל יקר יותר בריבית המשתנה וכך הלאה…

בסופו של דבר, תוכלו להרכיב מעין משכנתא "היברידית" המורכבת מההצעות הטובות ביותר של כל הבנקים ואיתה ללכת ולבצע סיבוב אחרון של מיקוח. בשלב זה, הסיכוי שתוכלו להוריד עוד קצת את הריביות יגדל מכיוון שיועץ המשכנתאות בבנק ייראה שיש לו עסק עם לקוח שעשה את כל שיעורי הבית שלו ומבין בדיוק מה הוא רוצה.

עוד כמה טיפים כללים

בחרו את דרך האמצע : אל תהיו אגרסיביים מדי, אבל גם לא שאננים ופסיביים. כאשר אתם יושבים מול יועץ המשכנתאות בבנק, הקשיבו למה שיש לו להגיד גם אם אתם לא ממש מסכימים עם כל מה שהוא אומר וגם אם באתם מקובעים על תמהיל מסוים. אם יש לכם הערה להעיר, העירו אותה ברגע ובזמן הנכון. אמון בסיסי בין בני אדם הוא דבר חשוב ותתפלאו עד כמה הוא יוכל להפוך את המשא ומתן המלחיץ והלא נעים בדרך כלל להרבה יותר נינוח ורגוע.

 

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!