תוכן עניינים

ריבית בנק ישראל יורדת ל – 1.5%

בנק ישראל הודיעה במפתיע על הורדת הריבית (ריבית הפריים) במשק ברבע אחוז מ – 1.75% ל – 1.5%, למרות שההחלטה על שינוי הריבית הייתה אמורה להתקבל רק בעוד שבועיים. (מנגד, בחודש אפריל לא חל דיון בנושא עקב פסח ויום העצמאות).

ריבית בנק ישראל יורדת ל - 1.5%
ריבית בנק ישראל יורדת ל – 1.5%

לפי בנק ישראל, הסיבה הרשמית להפחתה היא הייסוף בשקל אל מול המטבעות הזרים, ובקובץ השאלות והתשובות הנלווה למהלך, אף נטען כי הדרישה להקצאת הון גדולה יותר מצד הבנקים תבלום את הקפיצה הצפויה בנטילת המשכנתאות עקב הפחתת הריבית. (או במילותיו של הבנק "נדגיש כי הפעולות שנקט הפיקוח על הבנקים בתחום המשכנתאות מקטינות את ההשפעה שיש לריבית המוניטארית על שוק הדירות".)

בכל אופן, מי שכבר לקח משכנתא בחודשים האחרונים מתוך מחשבה שלא יהיה שום שינוי בריבית עד סוף החודש, מן הסתם לא יוצא נשכר מן המהלך ומדובר בעוד גורם שייתן לממחזרי משכנתא סיבה נוספת לבדוק את כדאיות מחזור המשכנתא הנוכחית שלהם.  

כזכור, הורדת הריבית האחרונה חלה בדצמבר 2012 וזאת לאחר שנה רצופה של הורדת ריביות (בינואר 2012 הייתה הריבית 2.75%), דבר שהוביל בסופו של דבר לשיא בנטילת משכנתאות, אם כי בחודש אפריל חלה דווקא ירידה של 4%, ירידה שכעת עלולה שום להיבלם או להתהפך בעקבות הורדת הריבית. יש אף כאלו הצופים כי זו אינה ירידת הריבית האחרונה הצפויה לנו. (החלטת הריבית הבאה עדיין צפויה בעוד כשבועיים, ב – 27.5…)

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!