תוכן עניינים

משרד השיכון מפרסם מחירים חציונים של דירות בישראל

משרד השיכון והבינוי פרסם היום מחירים חציונים של דירות בישראל לפי ישובים עבור שנת 2012 והרבעון הראשון של 2013, וכעת מסתבר כי בישובים רבים קיים פער גדול בין המחיר החיצוני ובין המחיר הממוצע.
באופן כללי, הפרש גדול יותר כלפי מעלה לטובת המחיר הממוצע מראה על מספר גדול יותר של עסקאות יקרות, ואילו הפרש גדול יותר כלפי מטה, מראה על מספר גדול יותר של עסקות במחירים נמוכים. גם משרד השיכון והבינוי עצמו מודה כי אחת מהסיבות שהובילו אותו לפרסם את הנתונים היא שהמדד החיצוני מבטא בצורה טובה יותר את מחירי הדיור מכיוון שהוא לא מושפע מעסקאות קיצון.

מסקירת הנתונים עולה כי בעוד המחיר החציוני של דירה חדשה בישראל בשנת 2012 היה 1.33 מיליון ש"ח, המחיר הממוצע עמד על 1.41 וברבעון הראשון של 2013 המחיר עלה אף יותר (1.38 ו – 1.5 מיליון ש"ח בהתאמה). היישוב היקר ביותר מבחינת מחיר חציוני הואם שוהם (1.980 מיליון ש"ח) והזול ביותר קריית שמונה (387 אלף ש"ח).
בחלוקה לפי יישובים, ניכר הפרש גדול במיוחד בערים הגדולות : תל אביב ירושלים וחיפה, אך גם במספר ערים נוספות כגון נתניה עכו ודימונה. בתל אביב ההפרש גדול במיוחד ועומד על 570 אלף ש"ח.

משרד השיכון מפרסם מחירים חציונים של דירות בישראל
משרד השיכון מפרסם מחירים חציונים של דירות בישראל

דירות יד שנייה זולות יותר, אך הפערים נשארו

גם בשוק הדירות מיד שנייה קיימים פערים משמעותיים לטובת המחיר הממוצע, אם כי המחירים נמוכים משמעותית מהמחיר של דירות חדשות : המחיר הממוצע לשנת 2012 היה 1.1 מיליון ש"ח והמחיר החציוני 930 אלף ש"ח. ברבעון הראשון של 2013 המחיר החציוני כבר הגיע למיליון ש"ח והמחיר הממוצע ל – 1.13 מיליון ש"ח. תל אביב עדיין מככבת בראש רשימת הערים עם הפערים הגדולים ביותר, אך אליה מצטרפים ערים נוספות כגון רמת השרון, רעננה ושוהם.

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!