תוכן עניינים

החזר חודשי משכנתא – איך עובד ההחזר החודשי ומהם השיקולים כדי לקחת אותו?

כשהבנק נותן לכם משכנתא הוא לוקח בחשבון הכל ולכן גם ביטוח המבנה והחיים שאתם עושים, אבל אינו יכול לדעת כמה אתם מוכנים לחישוב ההחזרים. אתם מכירים את עצמכם ויודעים מהן התכניות המקצועיות והמשפחתיות  שלכם וכמה כסף פנוי יעמוד לרשותכם תוך כדי כך. זהו למעשה הבסיס שלפיו אנחנו מתכננים את החזר המשכנתא החודשי שלכם.

רוב האנשים לוקחים סכומים גדולים והיום החוק מאפשר לנו לקחת משכנתא עד 75% משווי הדירה אם זוהי דירה ראשונה ועד 70% מערך הדירה אם אתם משפרי דיור. בין 25%-30% יהיה גובה הסכום שאתם תצטרכו לגייס אם כך בעצמכם.

החזר חודשי משכנתא

אל תכבידו על עצמכם יותר מדי בהחזר החודשי של המשכנתא

בכל הקשור למשכנתאות ישראל נדיבה מאוד עם הלווים ומעודדת רכישת בתים כדי שתוכלו להיות בעלי נכס שמשביח עם השנים. בסך הכל זה עוזר לכולם שאזרחי ישראל בטוחים תחת קורת גג. עם זאת, בנק ישראל לוחץ על הבנקים לא לאפשר בדרך כלל אשראי גבוה מדי ללווים ולאנשים שהיקף החובות שלהם גדול, גם אם הוא מכיר בכך שקניית בית גם מאפשרת לאנשים לרכוש בטוחה מסוימת למקרה של משבר כלכלי שיחייב אותם למכור ולהחזיר חובות. עם זאת, זה לא אומר שהאינטרס של כולם הוא להכניס אתכם לחובות בגלל החזר משכנתא חודשי גבוה מדי ולכן מרגע שתחליטו לרכוש בית מומלץ שתחשבו על היערכות מחודשת בחיים כדי להבטיח שהמשכנתא תכביד כמה שפחות.

החזר חודשי משכנתא - איך עובד ההחזר החודשי ומהם השיקולים כדי לקחת אותו
החזר חודשי משכנתא – איך עובד ההחזר החודשי ומהם השיקולים כדי לקחת אותו

מה עדיף בשיטת ההחזרים, קצר או ארוך?

אין ספק שכל חוב מעיק עלינו גם ברמה המנטלית ולכן נעשה את המקסימום כדי להבטיח שנוכל להחזיר אותו ככל האפשר. עם זאת, יש לזה מחיר שלא כל אחד יכול לשלם או להתחייב אליו. אם אתם מאלה שלוקחים את מרב הסכום המותר בחוק הדילמה היא בין החזר לטווח קצר ואז הסכומים החודשיים גבוהים. היתרון הוא הריבית הנמוכה יחסית. אם אתם רוצים לפרוס למקסימום תשלומים לטווח הארוך זה מחייב אתכם להחזר נמוך אבל הריבית שתשלמו על כך גבוהה יותר. בחישוב כולל זה אומר להוסיף למחיר הדירה שלכם עוד עשרות אלפי שקלים ואולי אף יותר, תלוי במחירה ובפריסת התשלומים שלכם. נכון שלא תרגישו יחסית כי זה מחולק לתשלומים, אבל עדיין הכרת הסכום יכולה להרתיע אנשים מלשלם יורת ממה שהדירה שווה. זה תלוי בכם וביכולת ההחזר החודשית שלכם.

החזר חודשי משכנתא

במה תלוי ההחזר החודשי ואיך לחשב אותו?

בשנים האחרונות אנחנו שומעים הרבה על שיקום כלכלי של אנשים שהתנהלו לא נכון עם ההוצאות שלהם. גם אם אתם מאלה שלא איבדו את השליטה בכספים שלהם זה הזמן לעשות חשיבה מחדש ולהיערך לחיים רגועים ושקולים יותר. זה קורה גם משום שיש לכם מעתה בית, אבל לצדו יש לכם התחייבות ארוכת טווח שיש להתחשב בה בכל שיקול פיננסי. אם אתם עצמאים או שכירים מסתכלים ראשית על יכולת ההשתכרות שלכם ועד כמה התחום יציב ומבטיח לשנים הקרובות. אם בכוונתכם להרחיב את המשפחה ברור שיהיו עיכובים קלים ואף הוצאות נוספות, ואת כל אלה מכניסים לחישוב. מה שיש לעשות הוא פשוט לשבת ולחשב את כל המספרים ולהבין מהי רמת החיים שלכם ואיפה אתם מתכוונים לחסוך או להקל על עצמכם כדי לפנות יותר כסף למשכנתא וביטוחים שונים שיבטיחו לכם גם יכולת החזר משכנתא חודשית לאחר משבר כלכלי או מקרה חירום כזה.

איך מתנהל החישוב?

בכל משכנתא הקרן היא הבסיס לחישוב ועל זה הבנק מוסיף את אחוזי הריבית שלו וההצמדה למדד כדי להבטיח עצמו מפני תנודות שונות ולהרוויח על המשכנתא שהוא נותן לכם. כלומר, תכנון פיננסי נכון ורצוי בעזרת אנשי מקצוע ייתן לכם את התמונה המלאה של גובה ההחזרי המשכנתא שלכם. קחו בחשבון את מדיניות הריבית בממשלה וכל עוד היא נמוכה כדאי לנצל אותה. קחו בחשבון גם שהשקל חזק היום מאוד ולכן אולי גם שם יהיו מסלולים כדאיים לכם להחזר שמנצלים זאת. בכל מקרה, מומלץ לחשב את ההחזר שלכם ולהשאיר לכם הכנסה פנויה גם לחיסכון נוסף לפנסיה ולשעת חירום למקרה שתצליחו לחסוך מספיק כדי לפרוע יום אחד את המשכנתא מוקדם מהצפוי בזכות התנהלות כספית נכונה שלכם שהניבה לכם פירות.

 

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא
Coins 1523383 640
ריבית משכנתא ממוצעת 2017

זוכרים איך בגן הילדים לימדו אותנו איך בחיים, לפעמים, משהו קטן-קטן יכול להפוך למשהו גדול במיוחד? אז ברוכים הבאים לדוגמה החיה הממשית והמוחשית ביותר בה

המשך קריאה

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!