תוכן עניינים

דברים שחשוב לדעת רגע לפני שלוקחים משכנתא

רכישת דירה חדשה או בית פרטי, נחשבת מבין העסקאות הגדולות ביותר שמבצע אדם בימי חייו. כיום, מרבית הישראלים חוסכים שקל אל שקל כדי לבסס הון עצמי באמצעותו יוכלו לקבל מימון לדירה חדשה. מלבד זאת, מדינת ישראל מנסה לסייע לרוכשי דירה ראשונה באמצעים שונים. כמו על ידי הקלה במיסי רכישה, הורדת הריביות בלקיחת משכנתא (משכנתא היא הלוואה ענקית לרכישת דירה), תוך ניסיונות לאפשר דיור זמין לזוגות צעירים בפרויקטים כמו מחיר למשתכן ושאר פתרונות מדיניים.

בעלי עסקים, גם הם יכולים לקחת משכנתא עבור רכישת משרד או חלל ייצור, תוך קבלת הלוואה מהקרן לעסקים קטנים. עם זאת, בעלי עסקים בוחרים בשירותים של יועץ עסקי לפני שהם מבצעים החלטה גדולה כמו לקיחת הלוואה. מכך רק מתבקש כי גם אנשים פרטיים יפנו אל ייעוץ משכנתאות לפני רכישת דירה.

מה כדאי לעשות לפני בחירת משכנתא?

אם מעוניינים לרכוש נכס, חשוב לדעת לא מומלץ לקחת משכנתא עם ייעוץ בנקאי בלבד, משום שייעוץ משכנתאות חייב להיעשות באמצעות יועץ פיננסי שאינו שייך לבנק המסחרי ממנו תרצו לבקש משכנתא, על פי בחירת מסלול מסוים. לכן כדאי תמיד להתייעץ עם איש מקצוע לפני בחירת מסלולי משכנתאות/ לפני מחזור משכנתאות/ בחירת מימון עבור הון עצמי הדרוש לרכישת דירה.

דברים שחשוב לדעת רגע לפני שלוקחים משכנתא
דברים שחשוב לדעת רגע לפני שלוקחים משכנתא

למה יעוץ משכנתאות חיצוני כל כך חשוב?

זה נכון, מרבית הבנקים המסחריים בישראל מציבים פקידי בנק ויועצים שמטרתם לספק ייעוץ בנוגע לחשבון הבנק, להלוואות, מסלולים וכולי. עם זאת חשוב לדעת כי ייעוץ זה ידאג לפני הכול לאינטרסים של הבנק (בכול הנוגע לתנאים, ריביות, תשלומים וכדומה), בעוד שיועץ משכנתאות שאינו מגיע מתוך הבנק ידאג אך ורק לאינטרס שלכם. לכן הוא כל כך מומלץ.

מלבד זאת, לעיתים יש דרכים אחרות לממן דירה, כמו באמצעות לקיחת הלוואה בתוך המשפחה, או קבלת קצבה ממוסדות שונים, כמו גם בחינת הלוואות אלטרנטיביות בתנאים טובים יותר מאלה של הבנק.

מה מציעות חברות שעוסקות בייעוץ משכנתא?

חברות פיננסיות אשר להן יועצים שיצאו מתוך ארגונים פיננסיים גדולים – וכעת שמים לעצמם מטרה לסייע לבחירת צעדים כלכליים באופן נכון – מציעות לרוכשי דירות כמה שירותים חשובים כמו: בחירה מותאמת בין מסלולי מימון שונים, פתרונות ראליים לזוגות צעירים או ללקיחת משכנתא לזוגות שהתגרשו.

יועצים אלה יעזרו למחזר משכנתא בצורה חכמה, ילמדו את הלקוחות כיצד אפשר לחסוך כסף, איך בוחרים משכנתא במחיר למשתכן, וחלקן אף מספקות ייעוץ לפנסיונרים בנוגע למצב הכלכלי של הלקוח ובנוגע לרכישת נכסים.

לסיכום, אל תיקחו משכנתא ואל תחתמו על שום מסמך מול הבנק, לפני שאתם מקבלים ייעוץ פיננסי מקצועי לרכישת דירה. בכך אפשר לבחור בדרכים אטרקטיביות ויעילות יותר עבורכם, בעת רכישת נכסים.

 

אולי יעניין אתכם גם?

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!