תוכן עניינים

כמו לטחון מים : על משכנתא שרק הולכת וטופחת

מאת בן אדר – יועץ משכנתאות

לאחרונה מתפרסמים עוד ועוד סיפורים בתקשורת אודות בני זוג או משפחות שלקחו משכנתאות וגילו לחרדתם שגם לאחר חמש, שבע או אפילו עשר שנים, החוב הכולל שלהם לבנק לא קטן. ורק על מנת לסבר את האוזן, לא מדובר בהכרח על משכנתאות ענקיות של 700 או 800 אלף ש"ח, אלא גם על משכנתאות קטנות של פחות מ – 300,000 ש"ח שנלקחו על דירות קטנות גם הן. כיצד הדבר ייתכן ואיך אפשר להתגבר עליו?

התשובה עצמה תלויה במדדים השונים, כמו גם בריבית ההתחלתית שמשלמים על המשכנתא, ושוב אותו תסריט מוכר אשר הצגנו כאן כבר כמה פעמיים חוזר על עצמו : הלקוח ניגש אל הבנק ומקבל ריבית שנשמעת לו אטרקטיבית במיוחד. הבעיה היא שבפועל מדובר על ריבית גבוהה יותר מאשר זו שהיה יכול לקבל אם היה מבקש גם הצעה נגדית מבנק אחר. בנוסף לכך, ההצמדה למדד המחירים לצרכן (גם במשכנתאות עם ריבית קבועה) גורמת לכך שקרן ההלוואה הולכת ותופחת, ומי שפרס את המשכנתא על תקופה ארוכה במיוחד, עשוי לגלות כי ההחזר החודשי נמוך יותר מעליית המדד החודשית הממוצעת…

כמו לטחון מים _ על משכנתא שרק הולכת וטופחת
כמו לטחון מים _ על משכנתא שרק הולכת וטופחת

תכנון מוקדם חוסך צרות בעתיד

הדרך הטובה ביותר להימנע מתסריטי בלהות כאלו היא לתכנן מראש את נטילת המשכנתא, כך שלא יוצר מצב בו היא רק הולכת ותופחת עם השנים. ניתן לעשות זאת באמצעות התמקחות והורדת הריבית ההתחלתית על המשכנתא באמצעות מכרז ריביות בן הבנקים ו / או בחירת מסלול שאינו צמוד למדד. כמו כן, יש לבדוק את יכולת ההחזר האמיתית של הלווים ולא להתפתות להצעה של הבנק להחזר חודשי נמוך במיוחד במשך שנים ארוכות אשר יתקזז מול עליות המדד או עליות אחרות של הריבית עצמה (לדוגמה, ריבית הצמודה לפריים או עוגן הגיוסים של הבנקים).
וכפי שנאמר בכתבה עצמה, חשוב לזכור שכל מה שהבנקים עושים, הם עושים בצורה חוקית לחלוטין, כך שאם לא נדאג לעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו. החדשות הטובות הן שגם אם נקלעתם למצב לא נעים מול הבנקים, ניתן למחזר את המשכנתא ולפרוס אותה בצורה שתתאים לכם לאחר תשלום של עמלה מסוימת.

על מנת לקבל ייעוץ נוסף, נשמח לשרת אתכם כאן בוידר משכנתאות : מלאו טופס או התקשרו 073-7294778

 

אולי יעניין אותך גם:

מאמרים נוספים בנושא

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!

רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך?

זה יכול לחסוך לך יותר מ-100,000 וזה ללא עלות!